ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازار داغ فروش فیلترشکن| فیلترشکن‌های میلیونی در قبضه بازار موبایل مشهد

  • کد خبر: ۱۲۹۳۷۲
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
بازار داغ فروش فیلترشکن| فیلترشکن‌های میلیونی در قبضه بازار موبایل مشهد
قطعی‌های مکرر اینترنت از یک طرف و نیاز‌های ضروری مردم به پیام رسان‌ها از سوی دیگر باعث شده تا تقاضای فیلترشکن در بازار موبایل، روند صعودی به خود بگیرد.

فاطمه غلامی|شهرآرانیوز، با روند فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ و ظرفیت محدود پلتفرم‌های داخلی، این روز‌ها مردم درگیر تهیه vpn و پروکسی هستند.
طبق شواهد میدانی از بازار نرم افزار‌های موبایلی، با اعمال محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ، کاربران برای استفاده از پیام‌رسان‌ها چندین و چند فیلترشکن روی گوشی خود نصب کردند و خرید و فروش فیلترشکن به تجارتی پرسود برای سوداگران و البته آسیب زننده برای کاربران در فضای مجازی تبدیل شده است.

در این شرایط، بسیاری از وی پی ان‌های رایگان فعال نمی‌شوند و مردم بیشتر به وی پی ان‌های پولی روی آوردند، فیلترشکن‌هایی که میلیونی برای آن‌ها آب می‌خورد.

فیلترشکن قوی موجود است

وارد خیابان احمد آباد می‌شوم، جائیکه معمولا بورس خرید وفروش موبایل و لوازم جانبی ونرم افزارهاست. بسیاری از این مغازه‌ها پشت شیشه مغازه، برگه‌ای چسبانده اند که با فونت بزرگ روی آن نوشته شده «فیلتر شکن قوی» موجود است.
آقای یعقوب‌زاده، متصدی فروش موبایل می‌گوید: از صبح بیش از ۵۰ تا مشتری داشتم که متقاضی خرید فیلتر شکن هستند الان بازار خرید فیلتر شکن حسابی داغ شده است.

وی ادامه می‌دهد:مردم به دنبال نوع خاصی از فبلتر شکن نیستند، هر کس هر نوع فیلتر شکنی که با موبایلش سنخیت داشته باشد می‌گیرد، قیمت فیلتر شکن‌ها معمولا از ۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان متغیر است.

فیلترشکن‌های میلیونی!

به مغازه دیگری می‌روم، آقای شمسایی سالهاست که در بازار متصدی فروش موبایل است می‌گوید: مردم دنبال نوع خاصی از فیلتر شکن نیستند فقط در جست و جوی فیلتر شکنی هستند تا بتوانند کار‌های خود را انجام دهند.

وی ادامه می‌دهد: فردی را می‌شناسم که ۲ میلیون تومان یک فیلتر شکن خریده است که باز هم رضایتی ندارد، چون فیلتر شکن هر لحظه یک عکس العملی را از خود نشان می‌دهد گاهی وصل می‌شود گاهی هم قطع است.

بحث ما گرم می‌شود که فردی برای خرید فیلتر شکن به این مغازه مراجعه می‌کند. آقای سلحشور که یکی از افغانستانی‌های مقیم مشهد است برای خرید فیلتر شکن به این مغازه مراجعه کرده است می‌گوید: چند روز است که نتوانستم با خانواده ام در هرات تماس تصویری بگیرم مجبورم فیلتر شکن بخرم تا با اپلیکیشن ایمو تماس تصویری بگیرم.

وی می‌گوید: چند مغازه رفتم برخی از آن‌ها یک نوع فیلتر شکن را ۵۰۰ هزار تومان می‌دهند و مغازه‌ی دیگر با ادعای تضمینی وصل شدن به شبکه‌های اجتماعی ۵ میلیون نرخ می‌دهد. چند روز پیش یک فیلتر شکن آلمانی را به قیمت ۵۰۰ هزار تومان خریدم، ولی باز هم وصل نشدم دوباره برای خرید فیلتر شکن به بازار مراجعه کردم، چون واقعا برای کارم لازم دارم.‌

کلاهبرداری و امکان سوء استفاده با نصب فیلترشکن

نمی‌توان منکر شد که فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها سد فیلترینگ را قابل نفوذ می‌کنند، اما در مقابل، مسائل امنیتی فراگیر شدن این اپلیکیشن‌ها مطرح می‌شود.

کاربران برای استفاده از تلگرام و اینستاگرام، بدون آگاهی اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن‌هایی می‌کنند که بیشتر از اینکه فیلترشکن باشند، با هدف سوءاستفاده و دسترسی به اطلاعات و واردن کردن انواع بدافزار به گوشی افراد طراحی شده‌اند.

فیلترینگ باعث شده اکثرا به وی‌پی‌ان‌ها و اپلیکیشن‌های ناشناس روی بیاورند این اپلیکیشن‌ها ممکن است دسترسی‌های غیرمتعارفی مثل مکان و لیست مخاطبان را بگیرند و از این اطلاعات سوء‌استفاده کنند.

جواد جهانشیری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در این خصوص می‌گوید: نصب هرگونه فیلتر شکنی بستر مناسبی را برای کلاهبرداران ایجاد می‌کند تا با سوءاستفاده از شرایط موجود به تمامی اطلاعات گوشی هر فرد دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: موبایل مهمترین سرمایه اجتماعی هر فرد است که ممکن است حاوی اطلاعات مهم شخصی، خانوادگی وآموزش و تحقیقی از نوع عکس یا فیلم باشد لذا حتی برای نصب فیلتر شکن باید به فروشگاه‌های مورد اطمینان مراجعه کرد.

وی با اشاره به توصیه‌هایی جهت پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری از طریق فیلتر شکن‌ها بیان می‌کند: شهروندان توجه داشته باشند در هنگام استفاده از حساب‌های بانکی حتما فیلتر شکن را خاموش کنند، اگر از ولت استفاده می‌کنند از ولت‌های کاغذی استفاده کنند و حتما جیمیل‌ها را دو مرحله‌ای کنند.

این مقام مسئول اظهار می‌کند:توصیه می‌شود کاربران در فضای مجازی برای هر یک از اپلیکیشن‌هایی که دارند قفل و یا رمز دو مرحله‌ای بگذارند و بهترین راه برای برون رفت از این شرایط استفاده از شبکه‌های مجازی بومی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->